Everything in life

Should be fun!

Everything in life

Should be fun!

Kadaster

  • Kadaster
  • Kadaster
  • Kadaster
Opdrachtgever
Kadaster
Gerealiseerd
September 2016

over Kadaster

Door het land slim in te richten doen we in Nederland veel met weinig ruimte. Daar zijn we een kei in! Maar er is soms heel wat puzzelwerk en improvisatievermogen voor nodig.                                                             Speel Move a Lot en ervaar het zelf!                                                                                     

Klant

Wat is van wie? En waar lopen de grenzen? Het Kadaster registreert deze geografische informatie, maakt de informatie toegankelijk en fungeert hierbij als onafhankelijke en betrouwbare partner. Zo is het voor iedereen duidelijk wie welke rechten heeft.

Opdracht

In 2016 is het precies 100 jaar geleden dat het Kadaster een taak in landinrichting kreeg. Hiertoe heeft het Kadaster de campagne “De kracht van gebiedsontwikkeling” gestart. Centraal in deze campagne staan de ruimtelijke uitdagingen die op ons afkomen. Om de inwoners van ons land deze uitdagingen zelf te laten ervaren, werd er gekozen voor de ontwikkeling van een game.

Oplossing

In samenwerking met Ordina bedacht MAD de game “Move a lot”. In Move a lot staan de uitdagingen van gebiedsontwikkeling voorop. De game illustreert dat het letterlijk puzzelen is om de ruimte in ons land optimaal te gebruiken en de belangen van de diverse stakeholders te behartigen.

Bij de keuze voor het speltype en het design is rekening gehouden met de brede doelgroep. Heel Nederland moet Move a Lot kunnen spelen. Jong en oud.

In Move a Lot ga je aan de slag met grondruil en richt je gebieden opnieuw in. Zo zorg je dat er een goede balans ontstaat tussen landbouw, infrastructuur, vastgoed, water, energie en natuur. Je legt bijvoorbeeld een spoorlijn aan, realiseert een nieuwe woonwijk en creëert nieuwe natuur. En ja,  je zult al gauw merken dat dit nog niet zo eenvoudig is.

Resultaat

Move a Lot werd 1 september exact om 00.00 gelanceerd en kon de eerste dagen al direct op veel spelers en positieve recensies rekenen. De game is beschikbaar in de App Store en via Google Play en binnenkort ook beschikbaar in het Engels en Spaans.


Meer weten over dit project?

 

Bezoek de campagnewebsite: http://bit.ly/2d1unTO

Of neem contact op met Ilse van der Hoek, via 050 - 311 03 06